Kysymyksiä ja vastauksia vuoden 2022 jäsenmaksulaskuista

Kysymyksiä ja vastauksia vuoden 2022 jäsenmaksulaskuista

Kysymyksiä ja vastauksia vuoden 2022 jäsenmaksulaskuista 150 150 VamY

Vuoden 2022 jäsenmaksulaskut ovat lähteneet Invalidiliitosta jäsenille ja niistä on tullut jo kyselyjä yhdistykselle, jolloin helpoin tapa oli koostaa tässä vaiheessa yleisimmät kysymykset ja tehdä niistä tämä koottu kysymys/vastaus -info.

***

Kysymys: Miksi jäsenmaksulasku tulee vain paperisena?

Vastaus: Tällä hetkellä Invalidiliiton ylläpitämä jäsenrekisteriohjelmisto Kilta ei taivu sähköiseen laskutukseen ja tästä syystä jäsenmaksulaskut lähtevät heiltä aina kirjeitse.  Nykyinen järjestelmä on vanha ja kankea, eikä tästä syystä taivu uusiin parempiin laskutustapoihin.

Invalidiliitossa on käynnissä projekti uuden jäsenrekisterin saamiseksi ja yhditys on antanut myös ehdotuksia uuden jäsenrekisterin suunnitteluun. Tällä hetkellä ei ole tiedossa, miten nopealla aikataululla Invalidiliitto ottaa uuden jäsenrekisterin käyttöön.

Suomen Vammaisyrittäjät ei lähetä alkuvuoden jäsenmaksulaskuja vaan niiden lähetys on osa Invalidiliiton Kilta-jäsenrekisteripalvelua, joka kattaa laskujen tulostuksen, postituksen ja laskutuksen hallinnan.

***

Kysymys: Miksi saan eri summaisia jäsenmaksulaskuja Invalidiliitosta?

Vastaus: Invalidiliiton alla on paljon yhdistyksiä, jotka kaikki käyttävät samaa Kilta-jäsenrekisteriä ja tällöin saatat saada useamman jäsenmaksulaskun joissa maksun saajana Invalidiliitto, koska jäsenmaksulaskut kerätään koostetusti Invalidiliiton tilille, josta ne maksetaan vasta yhdistyksien tileille.

Laskun tilisiirtolomakkeen oikeassa lokerossa on oman nimen alapuolella tieto, mihin jäsenyhditykseen kyseinen lasku on, esim. ”Suomen Vammaisyrittäjät ry”.

***

Kysymys: Miksi en saanut kannatusjäsenenä jäsenkorttia? 

Vastaus: Kannatusjäsen ei saa jäsenkorttia jäsenmaksun mukana, ainoastaan varsinaiset jäsenet.

***

Kysymys: Miksi lasku tulee henkilökohtaisena eikä yritykselleni?

Vastaus: Nykyinen Invalidliiton jäsenrekisteri ei osaa ottaa huomioon, jos jäsenellä yritys vaan tällöin jäsenmaksulaskuihin ainoa tapa saada oman yrityksen nimi, on se päivitettävä käsin jäsenrekisteriin. Jäsenrekisterissä kaikki ovat henkilöjäseniä ja erikseen sinne ei ole saatavissa yritysjäsenyys-muotoa, jossa näkyisi esim. Y-tunnus.

Jos tänä vuonna tekee yritystiedon päivityksen omiin tietoihin, tulee muutos voimaan ensi vuonna tulevissa uusissa laskuissa.
Tällöin laskussa osoitetietona on ensin henkilön nimi ja osoite, jonka jälkeen jälkeen yrityksen nimi.

***

Kysymys: Kuka huolehtii jäsenrekisteristä?

Vastaus: Yhdistyksen hallituksen jäsen huolehtii jäsenrekisterissä uusien jäsenien hyväksynnästä/poistosta ja mahdollisista jäsentietojen päivityksistä Invalidiliiton ylläpitämään jäsenrekisteriin.

Laskutus ja laskureskontra ovat Invalidiliiton kautta ostettuja palveluita, jolloin he lähettävät aina alkuvuodesta automaattisesti jäsenmaksulaskut niille jäsenille, jotka ovat yhdistyksen jäseninä. Kesken vuotta tulleelle jäsenelle yhdistys lähettää laskun sähköpostilla erikseen.

Suomen Vammaisyrittäjät ei lähetä alkuvuoden jäsenmaksulaskuja vaan niiden lähetys on osa Invalidiliiton Kilta-jäsenrekisteripalvelua.

Jäsenmaksun laskutukseen liittyvissä asioissa voi olla myös puhelimitse yhteydessä päivisin Invalidiliiton jäsenrekisteriin, puh. 044 765 0667. Yhdistyksen jäsenrekisterin osalta pystymme tekemään sinne muutoksia tietoihin ja niitä pyyntöjä otetaan mielelläni vastaan jasenasiat@vamy.fi jolloin niistä jää myös sähköinen ”arkisto” yhdistykselle.

Back to top